niedziela, 17 stycznia 2016

Wieszak na plakat

Dzisiaj małe DIY.
 Wszystko wzięło się stąd, że mam w mieszkaniu ściany (niektóre), w których obsesyjnie boimy się wiercić. Żeby było jasne - ściany konstrukcyjne, wzmocnione, żelastwo i beton klasy strong-strong. Wiertarki, która to przewierci nie mam, a nieliczne próby wiercenia skończyły się telefonem do zaprzyjaźnionej ekipy remontowej z błagalną prośbą o naprawienie szkód... Widać, taki ich urok. No i właśnie na takiej ścianie wymyśliłam sobie plakat. 


A to mój sposób jak powiesić ustrojstwo i nie osiwieć.

Materiały:
 
  • 4 drewniane listewki (po dwie na górę i dół),
  • 5 dowolnych śrub z nakrętkami (długość dostosowana do grubości dwóch złożonych listewek) - 3 na górną listwę, 2 na dolną,
  • coś do powieszenia: sznurek, tasiemka, łańcuszek, etc.,
  • farba, bejca, lakier lub wosk do pomalowania listewek.

Przydatny sprzęt:

  • ręczna piłka do drewna
  • wiertarka
  • zaciski
  • miarka i ołówek

Krok po kroku:
1. Przytnij listewki do szerokości plakatu (ja zostawiłam 4-cm zapasu po każdej stronie) i wywierć dziurki pod śruby (3 na listewkach, które będą u góry plakatu, 2 na dolnych). Dobrze jest ten etap wykonać od razu na wszystkich listewkach, mamy wtedy pewność, że będą miały taką samą długość i otwory w tych samych miejscach - wystarczy skręcić deseczki ze sobą przy pomocy zacisków.

2. Pomaluj drewno. Ja użyłam octowego "roztworu do postarzania" oraz ciemnego wosku.

3. Pomiędzy górnymi listewkami zamontuj pętelki ze sznurka (na obu końcach). Skręć górne i dolne listewki na końcach plakatu i ta daaa! Gotowe!

P.S. U mnie samo skręcenie jednak nie trzymało mocno papieru, dlatego pomiędzy plakat i listewki włożyłam cieniutki pasek z gumy.


Tak lekka konstrukcja spokojnie może zawisnąć na uchwycie przyklejonym do ściany. 
U mnie w tej roli stara gałka meblowa.


 I plakat wisi, i ściana cała.

A teraz koszty:
listewki - 4 x 4 PLN,
śruby z nakrętkami - 5 x 2 PLN (lub z domowych zapasów),
sznurek - z domowych zapasów.
Razem:  max. 26 PLN
 
Cena nowej antyramy w tym wymiarze to mniej więcej 50 PLN (wersja plexi).

Szybko, tanio i bez zbędnych wierceń;) No i myślę, że stylowo.
Podoba się? 

1 komentarz: