poniedziałek, 17 lutego 2014

Niech się świeci!

Jest trend!
Jest u naszych północnych sąsiadów, jak u Isabelle McAllister


Lampa i zdjęcie Isabelle McAllister
Jest i u zachodnich sąsiadów w wersji rozwiniętej technologicznie - Daniel Michel

Zdjęcie Merlin Baum
Jest również u nas, na polskiej ziemi, we Wrocławiu na przykład - Machina.Organika


Zdjęcie z facebookowej strony Machiny O.

Jednym słowem jest moda na szkieletowe abażury z kolorowymi kablami. Pomysł niebanalny i bardzo eko (upcykling! Tyś nad poziomy!). Fundując lifting starej lampie, można zafundować sobie oświetlenie nie z tej bajki, czyli ze szczytów światowego designu.


Zafundowałam sobie i ja, bo wypadało w końcu zagospodarować chociaż jeden z kompletu gołych kabli zwisających z sufitów. Poszukiwania w domowych składzikach nic nie dały - lampi szkielet nabyłam na tablica.pl (dla wszystkich poszukujących polecam hasła: "abażur-kultowy-PRL").


Potem wybrałam żarówę i kabel z kolorowych kabli. Farby narzędzia i dodatki wygrzebałam z domowych zapasów. 

Jak śpiewał Sinatra: "I did it my way".



Się zrobiło nad stołem... stylowo jakoś?

DD

8 komentarzy:

  1. super sie zrobilo!! Znowu fajny projekt, mozna odgapic?? :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba! Pewnie, że można! W razie czego, służę wskazówkami;)

      Usuń
  2. Rewelacja! Pozazdrościłam! Przeszukałam cały strych w Belsku i niestety nie znalazłam żadnego PRL-owskiego abażura :-(
    Ale jeszcze spróbuję u sąsiadów - liczę na to, że tam jeszcze nie czytali Twojego bloga:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie jeszcze nie czytali:) Nada się każdy "niechciany" abażur, nawet z epoki demokratycznej, byle miał 'żeberka'.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetnie wygląda, tylko nie mogę zgadnąć z czego są zrobione te białe albo kremowe pomponiki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomponiki, to produkt gotowy na taśmie (dół abażury jest nią obszyty - chyba najbardziej czasochłonna część całej transformacji), dostępny w każdej pasmanterii, chociaż bardziej popularne są mniejsze rozmiary.

      Usuń
  5. O tak, podoba mi się....ja sobie też zakręciłam kable w kuchni....ale mam metalowy klosz.....super:)

    OdpowiedzUsuń